Nagrađeni radovi

rr

„Romale, o chavale” je nagrađeni rad u multimedijalnoj kategoriji tima iz Srednje stručne škole „Dr Radivoj Uvalić” iz Bačke Palanke. Sadržaj rada nastao je iz ideje da u svojoj sredini doprinesu zaštiti ljudskih i manjinskih prava, inkluziji romske nacionalne manjine u obrazovni i društveni sistem Srbije kao i razbijanju predrasuda o njima. Zamišljen je kao nastavno sredstvo i promotivni sadržaj široke namene.

mg

Nagrađeni rad u multimedijalnoj kategoriji je i rad tima iz Matematičke gimnazije „MgPutokaz“. Ovaj sajt pruža informacije o mogućnostima studiranja u inostranstvu, a ciljna grupa su srednjoškolci/ke koji pre studija biraju letnje škole, kampove, jednogodišnje školovanje u inostranstvu. Donose korisne intervjue i video-materijale, kroz ovu interaktivni platformu.

čačak

Za priču „Evropa u mom kraju i školi’’ nagrađen je tim iz Prehrambeno ugostiteljske škole u Čačku. Sadržaj njihovog rada obuhvata teme iz Evropskog dnevnika koje su povezali sa temama vezanim za aktivnosti u njihovom kraju, školi i gradu Čačku.

dunav blago

Gimnazija „Patrijarh Pavle“ nagrađena je za multimedijalni rad pod nazivom „Dunav – blago Evrope“. Rad je usmeren ka povećanju ekološke svesti – o tome koliko nam je važna svaka kap čiste vode, a posebno Dunava kao najveće reke Evrope.

nasilje

Učenici i učenica iz Tehničke škola „Rade Metalac” iz Leskovca su nagrađeni za video rad pod nazivom „Stop nasilju u školi i vezi“. Njihov rad se bavi analiziranjem ponašanja devojke, žrtve maltretiranja u vezi koja i sama počinje sa nasilničkim ponašanjem u školi.

despotovac

Tim Tehničke škole iz Despotovca nagrađen je za video pod nazivom „We are the problem, We are the solution“. Poruka filma se ogleda u tome da ljudi previše zagađuju planetu Zemlju, što dovodi do velikih problema. Najveći problem je to da ljudi ne vide šta se dešava i vođeni novcem uništavaju planetu. Film je snimljen u istočnoj Srbiji.

ns

Tim Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Novog Sada nagrađen je za video koji obrađuje temu Evrope u njhovom gradu. Načelo kojim su se vodili, jeste i glavni moto Evropske unije „Ujedinjeni u različitosti“, što je ujedno i naziv njihovog rada. Suština filma zasniva se na toleranciji Novog Sada grada, koja se ogleda u njegovoj multikulturalnosti i multinacionalnosti.

Capture9

Koliko mi, građani/ke i učenici/e, zapravo znamo o Evropskoj uniji? Učenici i učenica gimnazije u Babušnici, kroz formu informativne emisije, pokušali su da podignu informisanost mladih o EU u maloj sredini u kojoj žive. Kao što voditelj „Dnevnika Evrope” kaže, ova emisija ima zadatak da one obaveštene podseti, a onima koji su manje upućeni, odgovori na brojna pitanja koja se tiču jedne od najvećih unija država na svetu.

psi

Pored mnogih zadataka i izazova koji stoje pred ulaskom Srbije u EU, nagrađene učenice gimnazije „Vuk Karadžić“ iz Babušnice su želele da se osvrnu na problem pasa lutalica kroz rad „City without home”. Ništa manje bitno od drugih problema u Srbiji, zaslužuju mnogo više, i nadaju se da će i oni osetiti boljitak kad se jednom nađu u Evropskoj uniji.

dunav

Kroz 26 živopisnih fotografija načinjenih fotoaparatom i mobilnim telefonom, učenice Srednje pravno ekonomske škole iz Beograda su pokušale da dočaraju jedan dan na evropskoj reci koja protiče kroz naš glavni grad. Fotografije su napravljene na potezu od Zemunskog keja do ušća dveju reka, Save u Dunav u radu pod nazivom „Na lepom plavom Dunavu”.

mma

Učenice iz Tehničke škole „Mileva Marić Ajnštajn“ su konkurisale radom „Spasite nas od GMO” u foto kategoriji u okviru koje su nagrađene. Sve veća prisutnost GMO, nekontrolisano poreklo hrane, nezdrave hemikalije su teme njihovog rada. Ističu da je potrebno regulisanje ove oblasti i obezbeđivanje sigurnosti od strane EU.

Capture

U kategoriji foto radova nagrađen je rad tima iz Politehničke škole iz Subotice za rad „Lica govore”. Oni su obišli kampove u kojima su smešteni migranti u Subotici. Fotografisali su njihova lica i zabeležili sve ono što ta lica govore, a govore mnogo, samo treba umeti čitati.

os-dr-dragisa-misovic-srednja-medicinska-skola-1382649903-386459

Savremeni društveni problemi su kolektivno nasleđe i obaveza. Ovom temom bavio se rad „Odreći se svoje slobode znači odreći se svojstva čoveka”  nagrađenog tima iz Medicinske škole iz Čačka. Okupili su se sa željom da se i njihov glas čuje i bavili se problemima koji ih najviše interesuju: odlivom mozgova, medijima i nasiljem nad ženama, što je naročito važno u pretežno ženskoj školi.

jjz

Rad „Mala zemlja velikih sportista“ Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Novog Sada jedan je od nagrađenih radova u literarnoj kategoriji. Rad za temu ima razvoj mladih sportista i sportistkinja u Srbiji i sve što ga prati: odricanja i ulaganja, uslovi za treniranje i pitanje koordinacije sportske i akademske karijere ovih izuzetno talentovanih mladih ljudi.

Capture

Nagrađen rad u okviru literarne kategorije jeste rad učenica Prve niške gimnazije „Stevan Sremac“. U radu „Moja studentska prilika“ prikazano je istraživanje maturantkinja o stavu vršnjaka/kinja i studenata/kinja na temu studiranja u Srbiji i zemljama EU.

tehnovine

TEHNovine učenica i učenika Tehničke škole iz Uba, imaju za cilj upoznavanje učenika/ca i njihovih profesora/ki sa vrednostima EU, prikazivanjem najaktuelnijih događaja iz sveta evropske kulture i umetnosti, uz povezivanje sa lokalnim temama i problemima. Ovo je ujedno i prvi broj školskih novina, koje škola do sada nije imala.

ugostiteljska

Učenici i učenice Ugostiteljsko turističke škole u okviru projekta “Evropski dnevnik” konkurisali su literarnim radom „Jednake razlike”. Razmatrajući problem diskriminacije magrinalizovanih grupa, akcenat su stavili na probleme sa kojima se suočavaju seksualne manjine i način na koji možemo da posmatramo ovaj problem.

zeleznicka

Učenici i učenice Železničko tehničke škole u okviru projekta “Evropski dnevnik” konkurisali su multimedijalnim radom „ZEN”, specijalnim izdanjem zidnih elektronskih novina. Osnovne informacije o samoj Evropskoj uniji potrudili su se da predstave na zanimljiv i priogodan način srednjoškolkama i srednjoškolcima.

kragujevacka

Učenice i učenici Prve kragujevačke gimnazije predstavili su nam svoj video rad „Finally over” u okviru projekta Evropski dnevnik. Njihov rad bavi se istraživanjem stavova učenika i učenica, kao i profesora i profesorki o mogućnosti koje Evropska unija može pružiti našoj zemlji i našim građanima i građankama.

branko1

Učenici i učenice gimnazije „Branko Radičević” iz Stare Pazove nagrađeni su u okviru konkursa “Evropski dnevnik” u kategoriji literarnih i novinarskih radova za rad „Sa Evropom do ostvarenja snova”. Oni su ponudili neka od rešenja za najvažnije probleme koji postoje u Srbiji sledeći uspešne primere iz Evropske unije.

Capture

Učenici i učenice Karlovačke gimnazije u sklopu kampanje „Ako imaš šta da kažeš – reci“ angažovali su se oko kreiranja sajta „Reci Karlovačka“, koji predstavlja onlajn verziju školskog časopisa „Branko“ koji postoji već 40 godina. Na sajtu su dostupni sadržaji iz štampane verzije časopisa, ali i različite vesti i informacije koji mogu da koriste učenicima i učenicama. Sajt uređuju članovi i članice školske novinarske sekcije zajedno sa profesorima i profesorkama.

 

g

Učenici i učenice Treće beogradske gimnazije u okviru kampanje o medijskoj pismenosti „Ako imaš šta da kažeš – reci“ pokrenuli su elektronski časopis „Nešto treće“ sa ciljem da doprinesu jačanju medijske pismenosti u Srbiji. Sajt uređuju učenici i učenice koji su članovi i članice školske novinarske sekcije uz pomoć profesora i profesorki. Na sajtu se mogu pronaći interesantni tekstovi koji u vezani za događaje u školi, interesantne ljude i slično.

paraćin

Učenici i učenice Ekonomsko-trgovinske škole iz Paraćina u kampanju „Ako imaš šta da kažeš – reci“ uključili su se sa idejom da povodom 60 godina postojanja škole kreiraju promotivni video. U toku trominutnog filma učenici i učenice nas vode u 2025. godinu na proslavu 10 godina mature učenika i učenica generacije 2015.

ekonom i ja

Učenici i učenice Ekonomske škole iz Čačka u kampanju o medijskoj pismenosti uključili su se sa idejom da vesti iz školskog časopisa „Ekonom i ja“ prikažu u novom formatu – na TV-u u školskom holu. Na ovaj način vesti i informacije su učinili dostupnim svim učenicima i učenicama svakodnevno.

bečej

Reklamologija za početnike“ je promotivni video koji su snimili učenici i učenice Ekonomsko trgovinske škole iz Bečeja u okviru kampanje o promociji medijske pismenosti. Uz ovaj video, oni su zajedno sa profesorom kreirali i priručnik „Prepoznaj logičku grešku u reklami“ koji predstavlja svojevrstan informator o metodama i tehnikama za uočavanje marketinških strategija i dekodiranje marketinških poruka.

 

nv

„Skica“ je sajt koji su novovaroški gimnazijalci i gimnazijalke pokrenuli u cilju jačanja medijske pismenosti kod mladih u Srbiji. Ideja učenika i učenica gimnazije „Pivo Karamatijević“ je bila da sajt bude dostupan svima u cilju pružanja uvida u sve ono što ispunjava srednjoškolske živote: događaji, aktivnosti, uspesi, problemi, stavovi. Sajt ima rubrike kao što su: Intervju, Kultura, Manifest predmeta, Maturantski kutak, Pisma iz daleka itd. Naziv skica je izabran kako bi asocirao na stvaralaštvo Piva Karamatijevića, slikara i grafičara čije ime gimnazija nosi.

ns

Portal pod nazivom „Meda“ rezultat je angažovanja učenika i učenica Medicinske škole „7. april” iz Novog Sada u kampanju o promociji medijske pismenosti. Portal je osmišljen kao svojevrsna platforma koje će pomoći u povezivanju učenika i učenica, profesora i profesorki sa događajima iz okoline. Neke od rubrika na portalu su Medicinska tračara, Šta je medicinski, Volimo sve što vole mladi.

pp

„Prav(n)a strana“ je sajt koji su pokrenuli učenici i profesori Pravno – poslovne škole iz Beograda. Pokretanje sajta na kojem će učenici moći da se informišu o događajima u školi, uspesima učenika i učenica na takmičenjima i ostalim aktivnostima realizovano je u okviru kampanje o medijskoj pismenosti „Ako imaš šta da kažeš – reci“. Sajt služi i kao platforma najavljivanje događaja i pozivanje učenika i učenica da se uključe u školske aktivnosti.

palanka

Učenici i učenice Palanačke gimnazije u kampanju „Ako imaš šta da kaćeš – reci“ uključili su se sa idejom za pokretanje online časopisa koji će omogućiti da se ujedine sve sekcije u školi: likovna, foto i video sekcija, kao i informatička, jezičke sekcije, sociološka i filozofska sekcija. Oni su ovim projektom želeli da ukažu na položaj žena u medijima, pa je jedna od njihovih stalnih rubrika rodna ravnopravnost u medijima.

 

Odluka selekcione komisije „Evropski dnevnik 16/17”

Odluka selekcione komisije „Evropski dnevnik 2016”

Rezultati konkursa „Ako imaš šta da kažeš – reci!” 

Podeli: