Školski timovi zavirili u rad medija u Srbiji

Učenici i učenice škola partnera u okviru projekta „Ako imaš šta da kažeš – reci“ bili su u poseti medijskim institucijama u sredu 15. juna. Dvadeset učenika i učenica iz Treće beogradske gimnazije i Pravno-poslovne škole iz Beograda imali su priliku da posete informativnu televiziju N1, Radio televiziju Srbije (RTS) kao i dnevne novine Blic.

U okviru posete jednoj od najmodernijih medijskih kuća, televiziji N1, učenici i učenice su imali priliku da se upoznaju sa radom na informativnom programu ove televizije. Direktor i glavni urednik, Jugoslav Ćosić, vodio ih je kroz proces nastajanja priloga, od početne faze kreiranja informacije, pa sve do montaže priloga i modernih tehnologija koje se koriste pri izradi istog. Istakao je značaj poznavanja različitih veština u današnjoj novinarskoj profesiji kako bi se uspešno odgovorilo na brzi protok informacija koji odlikuje savremeni svet. Televizija N1 u Srbiji je deo regionalne televizijske mreže, čije se redakcije pored beogradske, nalaze i u Zagrebu i u Sarajevu, a ekskluzivni su partner CNN International-a.

P1013802
P1013810

P1013818

Na Radio televiziji Srbije (RTS-u) đaci su imali priliku da vide kako funkcioniše medijski javni servis, koji je punopravan član Evropske radiodifuzne unije. Voditelj emisija „Oko“ i „Oko magazin“, Zoran Stanojević, proveo je učenike i učenice kroz studije informativnog programa da bi posetu nastavili u muzejskom delu televizije, na mestu studija koji je bombardovan 1999 godine. Istorija razvoja televizije se nalazi u ovom muzejskom delu u kome su izložene prve kolor kamere i televizori, kao i sva oprema koja se u vreme stvaranja televizije koristila u medijskom poslu.

P1013823

P1013828

P1013844

Nakon posete digitalnim medijima, učenici i učenice su se uputili u posetu štampanim medijima. Redakcija dnevnih novina Blica pružila im je mogućnost da saznaju kako nastaje vest u štampanim medijima, koje su sve informacije potrebne da se ista objavi i šta sve treba da poseduju ukoliko žele da se bave ovim pozivom. Dnevni tabloid Blic deo je konglomerata Ringier Axel Springer d.o.o. koji pored ovih novina izdaje i mnoge druge, poput 24 sata i NIN-a. S obzirom na to da je internet portal lista Blic jedan je od najposećenijih internet sajtova u Srbiji, učenici i učenice mogli su neposredno da iskuse kako izgleda rad u jednoj web redakciji.

P1013887

P1013899

P1013908

Ova poseta deo je projekta „Evropski dnevnik“ koji je nastavak projekta medijske pismenosti „Ako imaš šta da kažeš – reci“ koji sprovodi EU Info centar, a finansijski podržava Delegacija Evropske unije u Republici Srbiji. Nakon nagradnog putovanja za škole partnere u zemlje Evropske unije i poseta medijskim institucijama tih zemalja, ovo je drugi deo nagrade- poseta medijskim institucijama u Srbiji. Ova kampanja ima za cilj podizanje opšte svesti o važnosti medijske pismenosti i znanja o Evropi i Evropskoj uniji kako među srednjoškolcima i srednjoškolkama, tako i među onima koji ih okružuju.

P1013868

Fotografije posete pogledajte u galeriji.

Podeli: